idamartinakarlsson

I LOOSE MY LENSE OF WRONG AND RIGHT I CRY

Publicerad 2011-05-11 19:23:13 i

Efter att jag fått min nya mobil sitter jag nästan
ingenting vid våran dator. Blir inte så när jag har
internet i mobilen. De senaste dagarna har allting
rullat på, vi har haft nationella i engelska. Så nu
är det bara muntligt kvar sen är det klart. Matten
återstår och jag börjar bli nervös. Men jag hoppas
det går bra!
Mamma fyllde år igår så det blev firande av henne
och Millan sov över. Så idag var det skola som
vanligt och efteråt drog jag och Millan på Jambo och
tryckte i oss varsin macka. Mumma!
Hade huvudvärk när jag kom så jag tog en alvedon
och såg reklamen på tv om programmet ''Det blir bättre''.
Gick genast in på http://www.tv3play.se/play/244595/?autostart=true
och kollade. Det handlar om Magdalena Graafs förra
liv. När hon som nittonåring blev gravid, var lycklig
men som sedan övergick till ett dåligt förhållande med
misshandel och hemska saker. Och hon vela bara det
bästa för sin då 1 åriga son. Otroligt intressant att
kolla på och man förstår verkligen hur det kan bli.
Även om man tror att man är världens lyckligaste.
Det var så hemskt att se och höra på, så några tårar kom
det. Tänk er själv att vakna av att ens man dunkar in skallen
i sänggaveln, slänger ut en trapphuset, kallar en fula saker,
säger att det ska bli ett sant nöje att få döda dig och att
fly men bli jagad av exets mcpolare. Som gått med på
att döda en i utbyte med att man får pengar och vapen.
Helt sjukt! Jag är så imponerad av Magdalena Graaf.
Hon kan man verkligen säga är stark. Därför ska jag
bara jag har hämtat tvätten där nere, sätta mig med en
varm kopp te och filt på balkongen och läsa hennes bok
som hon skrev år 2006. ''Det ska bli ett sant nöje att döda dig''
heter den. Tror nog att den är bra, säkert lika bra som
''Egoboost'' som jag aldrig kunde släppa. Jag hoppas på det!








Peace and Love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela