idamartinakarlsson

KÄNNER NI RUSET WOOHOH

Publicerad 2011-05-31 17:26:59 i

Har börjat på den näst sista veckan i skolan nu.
Svårt att förstå att nästa vecka får vi sommarlov..
Idag var vi på cul för att göra våra sista prov där.
Först hade jag matlagningen. Det gik hyffsat! Sist
vi hade prov i det var jag snål på kryddning, den
här gången var jag för generös på det. Men det är
någonting man får öva sig till! Vinägretten gick jätte
bra, den godaste idag sa Peter. Även finhackade
löken, julienne stickorna i morot och purjo var bra.
Vi gjorde även fler saker men jag orkar inte gå in
så mycket på det. Provet ligger jag mellan G och
G och väger i alla fall. Och det känns ändå bra!
Sen gick vi igenom alla livsmedleshygiensprov.
Även det gick rätt så bra! På senaste utvecklingssamtalet
låg jag och gungade mellan VG och MVG, efter de
här proven hoppas jag att jag får ett MVG. Det
återstår att se!
När vi kommer till servering är jag super nöjd!
Vi gjorde först ett skriftligt prov på massa olika glas,
vilket kändes riktigt bra. Därefter fick man vika
servetter och rätta till ett bord som Anki hade ''fel''
dukat. Full pott! Sen fick vi även duka av ett bord,
visa hur man bär tallrikarna då på en restaurang.
Och det sista man fick göra var att svara i telefon
och ta emot en låtsas beställning. Det gick helt okej.
Jag glömde fråga hur många personer det var och att
säga tillbaka vad dom precis bokat. Men annars gick det
hur bra som helst! Verkligen bra! Jag ville nämligen ha
reda på slutbetyget innan jag gick, så hon satt sig och
kollade igenom prov och alllting. Sedan till min förvånan
sa hon att normalt sätt sätter hon aldrig MVG på första
års elever. Men i mitt och Lollos fall ville hon göra det.
Nu låter jag som värsta skrytmånsen, men jag är så stolt
över mig själv! Det känns riktigt bra!
Men nog pratat om mina prov och betyg. Känns lite fel att
jag sitter ingosad i min nya one piece som kom igår,
när det är strålande väder ute. Solne skiner och det är hur
varmt som helst! Funderar på att göra mamma lite sälle ute
på balkongen. Jag vill inte sitta inne i min one piece längre.
Men shit vad skön den är! Älskar den!


Sommarlov betyder att Karin också kommer.
Som jag har längtat! ♥







Peace and Love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela