idamartinakarlsson

JAG KOMMER HEM IGEN TILL JUL

Publicerad 2011-11-24 14:19:16 i

Torsdagar är så fruktansvärt värdelösa!
Man blir inte speciellt taggad på att kliva
upp när man vet att man bara har en lektion.
Hade svenska men jobbade på rätt så bra
i alla fall, trots att det var dö trist..
Sen tog jag och Ellinor bussen när vi insåg att
den precis åkte bredvid oss. Kubbakubbakubba!
Jag drog till jobbet för att käka lite frukost och
säga hejdå en sista gång till två av mina kollegor.
Kommer kändes as konstigt att inte jobba nu
helt plötsligt. Har blivit till en vana!
Nu r jag i vilket fall som helst hemma och är
duktig som tvättar. Kände att jag ville göra det
nu innan jag åker så jag inte ehöver vätta där
det första jag gör. Dock var jag tvungen att tvätta
kockkläderna, plus serveringkläderna idag inför
praktiken. Jag vill ju inte komma som en lortgris
första dagen. Dock gör det så att det blir två
maskiner mer än i vanliga fall. Måste tvätta de
kläderna var för sig och i 95 grader. Men jag hade
den turen så hon på andra isdan var klar och jag
kunde ta hennes maskiner. Tänktefkatiskt bege mig
ner nu igen och hänga en maskin och stanna kvar där.
Tänkte ta med mig svenskan ner och plugga lite
inför provet som vi har imorgon. Hej IG.
Senare ikväll ska ju jag och mamma på bio för att
se ''Stockholm Östra''. Ska bli super kul och super
mysigt att få ha lite egentid nu med mammsen så
här innan jag åker. Sen kommer förhoppningsvis Robin
hit och sover en sista natt med mig innan jag rar. Har
jag turen så att det inte börjar snöa på ett tag så kanske
han kan komma ner och hälsa på över dagen. Vore super! ♥
Ska även frsöka hinna packa litegrann idag så jag inte
behöver packa allting imorgon. Vi åker ju till Söderhamn
imorgon redan. Så jag, Micke, Marie, Robin och Emelie ska
käka middag hos Micke lite nu innan jag åker. Syskontid!
Och jag står för maten. Det blir baconlindad fäskflié med mozarella
och soltorkadetomater som fyllning. Och till det ska vi ha
ungsrostade grönsaker, rödvinsås och sallad. Mummsfillibaba!
och Emelie ska göra kalddkaka till efterrätt. Ska bli så jäkla gött!
Så sover jag hos mormor och sen tidigt på lördagmorgon gasar
vi mot Stockholm. Ska bli så jäkla kul!
Nej, nu ska jag bege mig ner till tvättstugan, tihi, vad duktig jag har
blivit!


Jag och Marie i sommras!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela