idamartinakarlsson

11 APRIL 2012

Publicerad 2012-04-11 14:33:18 i

Helt sjukt underbart med lov! Har dock inte gjort
någonting speciellt ännu, men det är rätt så skönt
det också. Bara chilla hela dagarna!
Robin var ledig i måndags så då fick vi lite tid tillsammans
extra. Var hem till honom och packade ihop det mesta
av hans saker, kollade på film, åt världens brakfrukost
och hade det bara mysigt!
måndags kom Jannike hit och myste med oss. Kikade på
Prinsen & jag 1 och 2. Det är riktigt bra filmer tycker jag!
Fick ett sms om att mitt H&M paket har kommit, så jag ska
hämta ut det när vi flyttar. Slipper jag ha det liggnades här
hemma. Men nu är det inte långt kvar alls tills i flyttar! Två
veckor och två dagar för att vara på pricken. Och igår var
vi till hudiksvallsbostäder och beställde om att få byta matta
i både hall och kök, plus tapeter till sovrummen. I can't wait!
Har packat det mesta. Det enda som är kvar är möblerna,
mina kläder och allt innehåll i min byrå. Men sådant kan jag
ju inte ta nu, det måste jag ju vänta med.  Plus saker som
inte mamma ska ha som vi ska få. Men allting ska hon gå igneom,
så det lär ju ta sin tid.
Idag är det världens tråkväder. Regnar! Men det är samtidigt
rätt så mysigt. Funderar på om jag ska mysa in mig i en filt på
balkongen och läsa sjunde boken av Mari Jungstedh som jag precis
börjat på. Mamma och Robin slutar klockan fyra så å ska Robin
hem till sig och hämta all sin tvätt så vi får den bort tvättad innan vi flyttar.
Sen ska han även hämta mamma så att hon fr handla lite. Jag ska nämligen
baka lite senare idag när dom kommit hem tänkte jag. Jordgubbsbiskivier!
Tyckte de såg så goda ut och låter så jäkla gott. Tror nog att det
kommer smaka riktigt mycket sommar! Här är receptet:

Jordgubbsbiskvier

Mandelbottnar: 250 g mandelmassa, 1 dl socker, 2 st äggvitor

Fyllning: 250 g smör, 1,5 dl florsocker, 2 tsk vanilj, 2 äggulor, 100 g jordgubbar

+150 g vit choklad att doppa i

- Riv mandelmassan och vispa ned sockret och äggvitorna till en tjock smet.
-Klickla ut på smord plåt och grädda 10 min i 180 grader, låt svalna.
-Gör fyllningen genom att koka upp jordgubbarna, mixa och låt svalna.
-vispa rumstempererat smör, florsocker, vanilj och äggulor till en smet och rör ned jordgubbssåsen.
-klicka ut fyllningen på bottnarna och låt stå i frysen en timme innan de doppas i smält choklad.

Visst låter det smarrigt?! Tänkte prova det nu och se om det är lika gott som det verkar!


Ge mig sommar!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela