idamartinakarlsson

20 JANUARI 2012

Publicerad 2012-01-20 23:20:19 i

Nu var sista dagen på praktiken avklarad. Känns
hur underbart och skönt som helst! Nu ska jag få
komma hem, träffa Jannike imorgon, ha myssöndag
med Robin, få bort min tvätthög, umgås med min
älskade mamma och träffa alla brudar igen. Även
Karin, och vi ska byta julklappar såhär en månad
efter jul. Ska bli awesum att få komma hem igen!
Det gick super att jobba idag, fick jobba lunch
tack och lov. Riktigt roligt var det, nu får vi väl se
vad Rickard och Mari skriver om mig på det där
pappret dom ska skicka till min lärare. Jag själv
tycker det har gått super, vi får väl se vad de
andra tycker.
När jag kom hem idag hade jag ju chansen att få
umgås en sista kväll med moster och co. Ebba
skulle sova hos Tess så henne sg jag nästan inte
skymten av. Men jag hinner ju träfa henne imorgon!
Annars så inledde vi kvällen med te, choklad och
annat gotta framför ''Spöket Laban'', sen övergick
vi till ''På spåret'', ''Skavlan'' och nu har jag ch moster
börjat kolla på ngon långfilm på ettan. Har suttit
framför tvn hela kvällen, så jag kände för en kiss/
blogg paus. Men jag ska snart gå upp och göra moster
sällskap igen. Tänkte bara läggain ytterligare en
till sådan frågelista. Hur värdelöst som helst
egentligen, me änd så kul på ngot konsigt vis.
Efter att filmen är slut ska jag prata med älsklingen
som befinner sig i Ängebo och dricker whiskey han ska
tydligen upp och ka koter imorgon innan dom ska
iväg och fira Anki som har tagit examen. Stort grattis
till henne och även grattis till Bosse som fyller år idag.
Hurra hurra hurra!
Sover så länge jag kan imorgon och sen blir det packa
som gäller och röja undan här. Jag är så duktig på
att stöka till..
Men nu kommer den där jädrans frågelian innan jag
ska kila iäg, hejsvejs!

OM DIG
1. Namn - Ida Martina Karlsson
2. Bor -  Glada-Hudik!
3. Syskon - Joakim 22 år, Linus 21 år och en halvbroder på 28 år.
4. Ålder - 17 sommrar, snart 18!
5. Född - 27 augusti
6 Ögonfärg - Mörkgrön
7. Längd - 1,69 ½
8. Skostorlek - 39/40/41
9. Höger eller vänsterhänt - Högerhänt
10. Stjärntecken - Jungfru
11. Hårfärg - Just nu röd!
12. Födelseort - Hudiksvalls BB.

DAGENS..
1. Låt - Zac Brown Band - Toes
2. Saknad - Familjen, vännerna och Robin ♥
3. Kläder - Jeastights, linne, tjocktröja
4. Smink - Foundition uder, mascara
5. Underkläder - Svart t-shirt BH och prickiga tosor
6. Mat - Mackor, mjölk och flingor, kycklinggryta!
7. Köp - Har inte köpt någonting!
8. Göra sen - Kolla kart på film, ring Robin och sen sova.
9. Godis - CHOKLAD.
10. Pinsammaste - Kan inte komma på någonting pinsamt jag har gjort idag!

SVARA ÄRLIGT
1. Tycker du om att plocka svamp - Det är väl mysigt, föredrar dock att äta dom..
2. Tycker du om godis - Älskar't!
3. Hur många gånger i veckan äter du godis - Har godisstrejkat i fler veckor nu, annars blir det väl 1-3 i veckan.
4. Äter du oftast nyttig mat - Beror på vad man tycker är nyttigt.
6. Är du stark - Jag är ju inte svag.
7. Var någonstans på kroppen har du mest muskler - Oj, ingen aning, låren kanske, känns det som efter de här veckorna..
8. Tycker du att du själv är söt/snygg - Jag har mina dåliga dagar om man säger så, men jag går inte och säger till folk att jag är söt/snygg. Jag duger som jag är.
10. Du ger mycket komplimanger till andra - Ja det tycker jag!
11. Är du nöjd med ditt förnamn - Karlsson, Karlsson, VÄRLDENS BÄSTA KARLSSON!
12. Du tycker att du själv är smart - Nja, lite smart är jag väl!
13. Vad är det sämsta hos dig - Jag somnar så fort jag lägger mig ner om klockan är efter nio, typ.
14. Vad är det bästa hos dig - Oj, svårt! Jag älskar utvecklingsstörda(jag älskar alla människor), vilket alla inte gör, de flesta trycker ner dom och ser ner på dom. Men dom är ju helt vanliga människor, dom är bara sjuk, du är också sjuk ibalnd, dom är bara sjuk hela tiden. Och det är ingenting dom valt själv, det bara är så, men för det ska man inte se ner på dom. Dom är lika mycket värd som vi andra. Skulle jag se någon på stan, stå och säga nå fult till exempelvis Bosse eller Toralf eller någon annan i Glada Hudik teatern, då skulle jag gå dit och hugga direkt. Ingen har rätt att klanka ner på dom. Jag blir så jävla lycklig när jag ser Glada Hudik gänget, jag blir stolt Hudikbo! Vad jag skulle säga var nog att jag tycker om alla, precis som dom är, jag kulle nog säga att jag har stort hjärta.
15. Har du bra självförtroende - Nej det skulle jag inte säga, beror på vad det gäller!
16. Hur många timmar om dagen sitter du vid datorn ? Inte många nu för tiden, nu sitter jag ju med telefonen istället.
17. Du tycker om att vara med killar - Ja, varför inte?
18. Känner du dina grannar - Nej, jag vet ju vilka de är, men känner gör jag ju inte.
19. Vad har du för färg på dina underkläder - Vitt och svart.
20. Använder du BH varje dag - Ja, om jag inte är sjuk eller bara ligger hemma hela dagen och slappar.
21. Svär du ofta - Ja, jag får ofta höra tt jag är duktig på att svära. Mste ha ärvt det av farmor och pappa!
22. Gillar du skolan - Skulle inte säga tt jag gillar skolan, men jag gillar människorna i skolan.
23. Har du någon gång skolkat - På sätt och vis.
24. Spelar du något instrument - Nej, men jag har spelat trombon.
25. Vilka sporter/aktiviteter har du gått i - Cheercance!
27. Har du några tatueringar - Nej inte än, men det är snart dags att boka tid.
29. Hur många gånger tittar du dig i spegeln per dag? - Får jag chansen att tittt i en så tittar jag. Så det är väl många antar!


BRUKAR DU...
1. Sova - 
Ohja!
2. Ta mediciner du inte borde ta - Nej!
3. Snusa - Usch!
4. Dricka - Ja, om du menar alkohol, nej.
5. Skada dig - Nej inte självmant.
6. Klä dig i svart - Ja, min garderob är helt svart, jag är så tråkig, men svart är bra.
7. Hata folk - Jag HATAR en person och kommer alltid att göra.
8. Lita på folk - Ja, jag har dom jag litar på!
9. Skada dig med flit - Nejnej!
10. Drömma mardrömmar - Det händer!
11. Gå i skolan - Ja det gör jag.
12. Gå i kyrkan - Om det är bröllop, dop ller begravning så jag visst.
13. Vilja dö - Absolut inte!

NÄR...
1. Åt du senast - En timme sedan kanske!
2. Läste du ut en bok senast - De var längesen!
3. Köpte du något senast - I helgen.
4. Svor du senast - Det har jag inte koll på.
5. Sjöng du senast - Igår kanske.
6. Klagade du senast - Idag.
7. Klantade du dig senast - Idag.

HAR DU...

1. För många vänner - Man kan inte ha för många vänner!
2. Förföljelsemani - Vad är det?
3. Någon annan psykisk sjukdom - Nej, inte så vitt jag vet!
4. Skadat någon - Ja många gånger!
5. Färgat håret - Yesbox!
6. Några piercnings - Räknas öronsnibbarna så ja.
7. Några tatueringar - Nej.
8. Egen dator - Nej det har jag inte.
9. Gjort bort dig rejält - Det har jag säkert!


Lite sommar nu skulle ju inte sitta helt fel. Vore underbart!
Bilden är från när Millan och Henke kom hem till mig i sommras
och vi drog till Maln för att ta ett kvällsdopp. Mys! ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela