idamartinakarlsson

23 JANUARI 2012

Publicerad 2012-01-23 13:15:06 i

Första dagen i skolan avklarad. Och det var bokstavligt
talat ett helevete att komma upp. Klockan ett skulle
Robin upp igen för att ploga. Jag sov jätte dåligt hela
natten och vaknar halv fyra av att Robin stressar omkring
som en tok för att han har försovit sig. Stackarn, men
jag ror det gick bra! Jag hoppas att det gick bra..
Sen när mina tre alarm väl ingde så låg jag kvar i över
en timme. Kände verkligen att jag inte kunde kliva upp.
Kallt var det också, och under täcket var det ju super
varmt och mysigt. Sängen lockade rigtigt rejält imorse
med andra ord!
Hade matprofil för första ången idag iallafall. Som vi ska
ha med Kennet och Janne. Riktigt härliga typer så det
ska nog bli roligt att få ha dom. Hade hur som helst
genomgång av kursplan och omdömmen, lyssnade på
ett radioprogram, berättade om praktiken och sen
delade vi in oss i grupper. Sen fick vi fläskfilé som huvud
råvara, och av det skulle vi göra någonting. Så min
grupp bestående av mig, Ellinor, Sandra, Millan, Elias och
Alexander gjorde en suuuuuper god fläskfilé gryta, med ris
och en sallad till. Vart aktiskt riktigt gott, mumms! Nästan
så att ag måste prova göra det hemma någon dag. Så
gott var det!
Fick sluta strax efter tolv och då tog jag bussen direkt hem.
Nu har mjukisbyxorna och tofflorna åkt på och jag ska nog
mysa ner mig i soffan och förhoppningsvis slockna ett tag
innan Robin kommer hit. Senare ska vi hem till min bror
Linus som fyller 21 år idag. Hurra hurra hurra kära bror! ♥
Så det blir väl kakor och tårta där skulle jag tro. Hörde
rykte om att det skulle bli tryffeltårta. Så jääääävla gott!
Nej, men nu måste ag få vila ett tag, helt slut efter dagen.









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela