idamartinakarlsson

5 MARS 2012

Publicerad 2012-03-05 09:10:52 i

Jag har haft en super bra helg! I fredags var jag hem
till Cissi som fyllde 18 år. Jättegod mat, mycket
skratt och det var jätte roligt. Åkte dock hem klockan
tio eftersom att jag skulle upp och jobba på lördagen.
Innan vi åkte hem och sov åkte vi till Delsbo också.
Någon kompis till Robin, från Stockholm var här, så
Robin ville träffa honom vilket jag kan förså. Men
efter det drog vi hem och sov med en gång!
I lördags jobbade jag som sagt. Gick bra, och det var
ovanligt lugnt. Riktigt lugnt för att vara shoppinglördag!
Efter det liftade jag lite med Henrik och  åkte till
Friggesund för att spendera kvällen och natten hos dom
med dom, älsklingen och Henrik. Killarna drack, vi åt
kött med klyftpotatis, grillsås och egengjord beasås.
Mumma, var ordet! Jag och Robin somnade i soffan
vid elva tidne och två vaknade vi av att Ante satt och petade
och hällde wisky på Robin. Så vi kom inte i säng och kunde
sova förens vid tre tiden ungefär. Och upp tidigt skulle
vi igår, söndag. Klockan elva skulle i vara hos mormor
för att min moster och kusiner var där. Alltid lika mysigt att
få träffa dom. Skruttarna mina! Och nu väntar dom tillökning.
Ska få mig en till liten kusinvitamin i september. Tiden är
den 12 september, lite roligt vore det om den blir tidigt född
och kommer på min födelsedag de 27 augusti. Eler för sent
född och kommer på brorsans fördelsedag den 18 september.
Återstår att se!
Sen åkte vi även och firade mIcke, min extra bror som fyllde
år i redags. Blev go fiak, kika runt i huset och så. Trevligt!
Jag och Robin var dock jätte trötta. Så när vi kom hem packade
vi ihop saker till Robin, köpte pizza, Ben & Jerry's och kollade
på Hajen 3. Riktigt mysigt var det! Och vi kom i säng i hyffsad tid
vilket vi aldrig brukar öra. Me digår så, var vi ruskigt trötta både
han och jag.
Och idag åkte han och jobbade som vanligt, med inte jag för jag
har lov. Vaknade dock tidigt ändå och har väl vart uppe mer än
en timme nu.. Har beställt lite saker från H&M. Sporttights, kläder,
inredning och massor av underkläder. Men det mesta var på rean!
Allting kommer i slutet av månaden, så jag hinner få nästa lön också.
Sweet!
Jg ska alldles strax sätta mig och äta frukost, ringa Robin och kolla
lite på One Tree Hill. Sen ska jag sätta igång med att stor städa. Har
lovat mamma att dammsuga, skura, diska, städa toaletterna, gå ut
med sopor och sopsorteringen, om hon köpte mobilskal åt mig. Och
det gick hon med på så jag antar att jag måste städa också då.
Senare ikväll får vi se vad som händer. Jag och Jannike pratade
om att gå och simma som vi brukar på måndagar. Men jag är inte så taggad
och lär väl inte vara världens piggaste efter all städning. Men vi får se
hur det blir! När Robin kommer hem ska vi boka biobiljetter också.
Vi änkte gå på bio idag eller imorgon, bara han och jag. För vi blir
ju borta en onsdag - söndag och åker skoter. Så det här är de enda
två dagar jag kan. Me vi får se hur det blir. En fågelvisakde i mitt öra att
Robins lillebror och mamma ville komma och hälsa på oss idag. Så vi får
se hur det blir och vi får se om vi sover hos mig eller Robin inatt. Vore
så skönt att sova hemma och jag saknar mammsen!
Men nu måste jag sätta igång om jag ska komma någon vart idag.





Här är skalen som jag beställde. Jag beställer från skal-man.se
Jättebra sida med sjukt mycket, bra och fina skal. Plus att det
är fraktfritt och kommer efter typ två dagar. Awesum!
Det osa är jätte bra, skyddar telfonen och har kreditkorts fack
innanför. As bra om man inte vill ha med sig hela plånboken.
Och den vita nedanför är ett ådant som jag haft ett bra tag nu.
Fast ett vit, innan hade ag ett lila. Tappar man mobilen studsar den
ungefär. Jättebra!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela